fredag 18 mars 2011

Wishes do come true!

Jag har inte varit ordentligt förkyld på jättelänge, vilket jag naturligtvis är tacksam för. Men jag måste medge att jag i mina svagaste stunder önskat att jag kunde dra på mig en förkylning... Inte allt för mycket, bara att man sku vara så där passligt liiite sjuk. Tillräckligt för att vara tvungen att stanna hemma och läsa hela dagen i sängen med gott samvete. Men jag hade ju helt glömt bort hur fruktansvärt tråkigt det är att vara sjuk. Och inte orkar man ju varken läsa eller titta på TV. Så tråkigt. Försökte sova. Hade just sjunkit in i en såndär skön halvdvala när någon börjar borra på andra sidan väggen. Och inte en ens en normal borr snabbt för att sätta upp en tavla. Nej, det här lät som en lovechild mellan en borr som går på anabola steroider och en cementblandare. Det höll på i över två timmar. Jag fattar inte vad min granne håller på med på andra sidan väggen men hennes remppa har pågått i över ett år nu. Så det blev ingen tupplur. 


Jag låg här på dåligt humör och bara tänkte på hur härligt det sku vara om nån kunde hämta lite irtare åt mig. Och det är verkligen inte ofta jag får sug på lösgodis! Och då, DÅ dimper det något ner i postlådan! Det lät som en extra tung visa-räkning vilket inte bådade gott. Men nej, det är helt magiskt! Bästisen har skickat choklad! Hon är telepatisk! Jag visste väl det!


Nu har jag satt i mig lite kaffe och choklad och känner mig nästan inte ens förkyld längre! Jag tror jag bara behövde vila upp mig lite. Och lite choklad.


Går här omkring och nynnar "You've got a friend" för mig själv. TACK älskling!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar