måndag 21 mars 2011

Boklockelser

Att vara sjuk suger så hårt. Speciellt när man just varit till bibban, både Rikhardsgatans och kompisens bokhylla. För man orkar ju inte läsa. Och då känns livet riktigt, riktigt jobbigt.



När jag var i New York för ett år sedan filmades "We need to talk about Kevin" utanför vårt hotell. Och i hissen mötte vi John C. Reilly som bodde på samma hotell. Boyfriend hälsade coolt på honom "Good morning, Mr. Reilly" medan jag stod och gapade. Vill läsa boken före jag ser filmen. Men först ska jag läsa slut denhär:


denhär...


och denhär. Fattar ni att jag inte har tid att vara sjuk?!


Och så längtar jag efter att få hugga tänderna i Siri Hustvedts nyaste som anlände i ett paket från Adlibris, min största vän och fiende.


Jag diggar pärmen!
 I samma paket anlände också denhär underbara boken med dagboksanteckningar, brev, recept och skisser av Frida Kahlo. Den orkar jag som tur just och just bläddra i.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar