tisdag 8 mars 2011

Kvinnodagen

God Morgon och Glad Kvinnodag all you gorgeous women!!! Jag firar kvinnodagen med besked, har vakat halva natten med värsta menskramperna. Igen. Känns ibland som om mitt liv bara bestod av PMS, mensvärk och sen PMS igen (post menstrual syndrome). Med dessutom grannens bebis skrikande genom halva natten sov jag kanske fyra timmar sammanlagt. Försöker febrilt pigga upp mig med kaffe & Kanye. Och med att minnas hur underbart det är att vara Kvinna! Men jag såg pjäsen Seven för ett par veckor sedan och blev igen påmind att det inte nödvändigtvis är så underbart att vara kvinna i alla länder. "The brutal powerlessness in which most of the women on this planet currently live" (Inez McCormack).  Jag blir inspirerad och får kraft av dessa fantastiska kvinnor som vägrar förbli i en offerposition. 


Pjäsen Seven

Vital Voices


Kom ihåg idag och alla andra dagar vad Madeleine Albright sa: "There's a special place in hell for women who don't help one another!"


Ha en underbar dag!


EDIT: Jag måste tillägga en sak en kompis hade skrivit på FB; "Hopefully one day this 'celebration' will be defunct!"


EDIT nr 2: Läs på denhär nya bloggen hur sorgligt tidigt det börjar dethär med att flickor ska nöja sig med att snällt sitta och titta på. 


NU ska jag börja jobba!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar