Saunalahti skickar mig fortfarande, fortfarande, två räkningar varje månad. En på mitt riktiga namn och en på mitt gamla efternamn. Efter snart två år, otaliga samtal, e-mail och två personliga besök till shoppen har jag gett upp hoppet om att de ska klara av att bara skicka en räkning på mitt nuvarande namn. Jag behöver ju ändå bara betala räkningen en gång. Men skulle bra klara mig utan påminnelsen om exet genom postluckan varje månad. Alla andra företag har lyckats med namnbytet men tydligen var det för komplicerat för Saunalahti.
Och mina vänner på DNA skickade samma räkning två gånger. Ena på mitt förnamn och efternamn och adressen på svenska. En annan exakt likadan räkning med samma fakturanummer, samma summa, samma förfallodag och samma referensnummer men denna gång med mitt förnamn, efternamn OCH mina mellannamn och adressen skriven på finska. Dessa räkningar anlände samma dag. Jag tyckte ändå att jag bara behövde betala räkningen en gång. Detta tyckte tydligen inte DNA och stängde av min telefon. Vilket jag inte ens först märkte eftersom jag befann mig i en feberkoma. Tydligen har de gjort omändringar i systemet och därför av misstag fakturerat dubbelt. Tyvärr, tyvärr. De är sååå ledsna. Men nu vet de inte om de får den på förrän MÅNDAG!!! Det är nämligen inte helt enkelt att slå på ett abonnemang igen. Not my problem. FIX IT!
Alltså de kommer att uppleva en vrede utan like och det kommer att stå dem dyrt om de inte slår på min telefon idag, just nu, omedelbums!!!
Varför hatar mobiloperatörerna mig?!
EDIT: Hehe. De slog på min mobil genast. Hmmm, jag tyckte ni sa att det var så gott som omöjligt? I bland lönar det sig helt tydligt att ta i med bitch-handskarna.
Och mina vänner på DNA skickade samma räkning två gånger. Ena på mitt förnamn och efternamn och adressen på svenska. En annan exakt likadan räkning med samma fakturanummer, samma summa, samma förfallodag och samma referensnummer men denna gång med mitt förnamn, efternamn OCH mina mellannamn och adressen skriven på finska. Dessa räkningar anlände samma dag. Jag tyckte ändå att jag bara behövde betala räkningen en gång. Detta tyckte tydligen inte DNA och stängde av min telefon. Vilket jag inte ens först märkte eftersom jag befann mig i en feberkoma. Tydligen har de gjort omändringar i systemet och därför av misstag fakturerat dubbelt. Tyvärr, tyvärr. De är sååå ledsna. Men nu vet de inte om de får den på förrän MÅNDAG!!! Det är nämligen inte helt enkelt att slå på ett abonnemang igen. Not my problem. FIX IT!
Alltså de kommer att uppleva en vrede utan like och det kommer att stå dem dyrt om de inte slår på min telefon idag, just nu, omedelbums!!!
Varför hatar mobiloperatörerna mig?!
EDIT: Hehe. De slog på min mobil genast. Hmmm, jag tyckte ni sa att det var så gott som omöjligt? I bland lönar det sig helt tydligt att ta i med bitch-handskarna.
Tydligen läser de din blogg på DNA...
SvaraRaderaHaha! Helt tydligt! Bloggandets nyttighet bevisades igen!
SvaraRaderaJag kände mig lite bitchig faktiskt efteråt. Vilket ju egentligen är helt jättedumt när det var de som klåpat.