onsdag 30 mars 2011

Dagen bakvänt

-Nu å sova å hoppas på en bättre natt än de tre senaste. Natit nati!


-Den rätta mannen vann! Grattis Top Chef Akseli!


-Skrev ett långt mail med mina New York-tips åt kompisen som åker dit nästa vecka. Avis!



- Försökte skrapa ihop något ätbart, det blev vegebiffar från frysen utan något till. Asketiskt. Tomaterna hade ruttnat. Och dåliga poäng att rapportera i Inte slänga mat-projektet.


-Plockade upp Adlibris paket från R-kiskan. (Igen. Shit.) A long way from paradise - Surviving the Rwandan Genocide och Half the sky - Turning oppression into opportunity for women worldwide. Inte de mest upplyftande titlarna denna gång. 


- RHC-meeting. (Refugee Hospitality Club) Mina grannar här på Nylandsgatan är ju mottagningscentralen. Jag ska ta intresserade invånare på guidningstur runt Helsingfors bestämdes det.


-Missade kompisens födismiddag pga prior commitment. Se ovan. Det blir lunch i stället en annan dag.


-Min argentinska lillebror ringde och meddelade att han kommer på besök i sommar. HURRA!!! Glädjerus!



- En sista sväng via kontoret. Bra saker hade hänt på timmen jag var borta!



-Snabbkaffe med kompisen. Hon bjöd på läcker chokopralin. Sånt piggar upp dagen.


-Jobb. Tråkigt sådant.


-Lunch med kompisen. Under lunchpausen hann vi stressa upp oss ordentligt över bl.a. kyrkan, SFP, HBL och vaccinationsdebatten. Det var effektiv tidsanvändning. Lite Colin Firth-snack till slut hjälpte oss relaxa en aning på väg tibax till kontoret.


- Intervjuades till en doktorsavhandling. Mycket intressant. Jag har lidit av kognitiv diskrepans fick jag reda på.


- Inser att jag inte har någon aning vilken församling jag tillhör?


-Vaknade trött efter gårdagens bokklubb. Får jag sova några timmar till? Pliiis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar