måndag 21 mars 2011

Febern stiger

Fail! Jag tänkte köra med en Angels in America marathon och så inser jag att jag lånat Disc 2 från bibban. Neeejjj... "Levy 2" står naturligtvis skrivet med miniskula bokstäver i ena hörnet.


Jag har lånat Malstroem av systra min men den vågar jag inte titta på ensam. (Minns ni den supercreepiga TV-serien från 80-talet, med dendär crazyga rödhåriga syrran som hade te-party för sina porslinsdockor?)


Det blev Coupling-marathon i stället. (Eller marathon är väl att ta i, en och halv del blev det innan jag tuppade av...) 
Jag träffade förresten Jack Davenport på Abbot Kinney i Venice. På julaftonen faktiskt, han rekommenderade ett julvin åt mig i lokala liquor shopen. Jag blev lite starstruck men han verkade så sympis så kunde inte låta bli att säga att jag älskar Coupling-serien och han såg jätteglad ut. "Not many Americans know that show!" Well, I'm Finnish so. "Are you? Welcome to L.A!" Vi är tajta som ni märker.






4 kommentarer:

  1. Gå in på Arenan, ju! Serien visas på FST 5, så de tre första delarna borde ännu ligga på Arenan. Annars kan du få låna min box. God bättring! Fast du kanske blir bättre i ren Angelsdesperation.

    SvaraRadera
  2. Korrigering: andra och tredje avsnittet finns på Arenan.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! :) Har just tittat på del 2 på Arenan. Del 1 såg jag på FST5 så jag kunde ta vid där. Och disc 2 innehåller delar 4-6. Hurra! Min marathon är komplett! Thanx!

    Jag har sett serien förr, men den tål att ses om och om igen. Och den ska ses på rätt sätt, från början till slut.
    Jag hade gärna sett pjäsen när den gick här nu i vintras men jag fick inte biljetter. Lyckans dig som har boxen!

    SvaraRadera
  4. Boxen var ett måste efter att jag sett den på tv första gången. Jag tyckte dialogen är så fantastisk att jag måste kunna njuta av den flera gånger. Dessutom vill jag använda den i min undervisning om jag någonsin jobbar som modersmålslärare: den är ett stiligt exempel på hur man bearbetat en pjäs för tv, d.v.s. skriver om en text för ett annat medium. Men faktum är att den mest har varit utlånad och nu i FST är bara andra gången jag ser den i sin helhet. Jag njuter!

    SvaraRadera