tisdag 8 mars 2011

Lögnen

Varför måste jag hitta på att jag är flunssig då en kund ringer? Varför kan jag inte svara ärligt att jag ligger hemma med grym mensvärk? På kvinnodagen dessutom. Är det på något sätt mindre professionellt att ha mensvärk än en förkylning? Men jag förmår mig absolut inte att säga åt killen i telefon att jag har "kuukautiskivut" när han engagerat uppmanar mig att gå på blodprov för att kolla att jag inte bara har den där jobbiga bakterien som härjar just nu. 


Jag ska ringa till läkaren, säger jag. Jag ringer i stället till gynokologen för att få något starkare utskrivet. "Det är ju inte meningen att man ska vänta så där länge med att skaffa barn!" piper hon ur sig. Nämen vad faa-an?! Förlåt då Gud och hela finska samhället att jag är 32 år och barnlös. Halva mitt liv har jag fått dras med att bli totalt lamslagen två-tre dagar i månaden. (I skolan hade jag automatiskt rätt att stanna hemma de två första dagarna. Jag tror de blev trötta på mitt svimmande en gång i månaden. ) Var det kanske meningen att jag skulle "skaffa" barn ren som 14-åring eller?!



2 kommentarer:

  1. Oj suck.... Bloggdoktorn ordinerar litalgin! Det bästa gud skapat efter internet... :)

    SvaraRadera
  2. Sjukt bra! Tack för tipset Bloggdoktorn! Måste införskaffas före nästa månad...

    SvaraRadera