tisdag 8 mars 2011

I love it!!!

(När Boyfriend slår tån, armbågen eller annars har ont nånstans skriker han alltid "I looove iiiit!!!" Enligt honom hjälper det. Not so much, säger jag.)


Alltså jag fattar att det här är av noll intresse, men jag kan inte koncentrera mig på någonting, stressar över ogjort jobb och tentläsning, har farit runt som en furie här hemma i hopp om att hitta en bortglömd värktablett i någon låda eller på bottnet av en handväska. Min mormor skulle säga ta en cognac men det känns lite tidigt när klockan bara är två... Men snart tar jag en, jag lovar. Varför har inte apotek i Finland hemleverans?! Varför har man inte anno 2011 hittat på någonting som lättar kvinnobesvär?! Och varför tänker jag bara på mig själv på internationella kvinnodagen?!


Vad gör man när allt annat felar? Jo, man ringer till mamma för sympati. Det hjälper lite. Grattis till denhär självständiga kvinnan.


Och till slut. Den som söker hon finner. Halleluja!


Ps. Senast jag låg hemma med mensvärk tänkte jag skriva att det är naturens sätt att säga att man ska stanna hemma och titta på True blood. Sen fattade jag hur äckligt det lät...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar