lördag 12 mars 2011

The frozen yoghurt has landed!!!

Vi skulle i morse på brunch till Kaartin tupa men vi (eller rättare sagt kompisen, jag var sen som vanligt) stod och knackade förgäves på den stängda dörren. Vet någon om dess öde? Jag undrade varför jag inte fått något svar på min reservationsfråga, har de månne stängt helt? Synd i så fall!


Det blev Crustum i stället, ett lysande andra alternativ. Efteråt gick vi lite ärenden på stan. På Roban grabbar A plötsligt tag i min arm och skriker "titta!" Solen bröt fram genom molnen och änglar sjöng halleluja i bakgrunden när jag såg skylten; Frozen yoghurt! 


Kippo heter stället och har nyss öppnat. Deras produkter är gjorda av ekologisk mjölk, hurra och alla kärl och skedar är biologiskt nedbrytbara, dubbelhurra! Jag bor två kvarter ifrån, det kommer att bli en farlig sommar...


Proppmätta som vi var efter brunchen var det en omöjlighet att få ner en hel portion men vi måste gå in och kolla smakutbudet och fick ett litet smakprov. Nami!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar