tisdag 1 mars 2011

The gorgeous blogger I am

Ingen champagne ännu heller men jag är glad ändå!  Tack igen Eva!
Här är mina svar som jag var för trött att svara på igår kväll.



1. När började du blogga?
Jag har bloggat sådär smått sedan september 2009 på www.softy.fi på engelska. Men den fyllde inte helt samma syfte så i januari 2011 började jag blogga "på riktigt" på svenska. 

2. Vad handlar din blogg om och vad skriver du i den?
Den är lite sådär som Seinfeld; den har ingen klar röd tråd.
Lite vardagliga händelser blandat med mina funderingar kring livet i allmänhet och kärleken i synnerhet. 

3. Vad gör din blogg speciell?
Jag är rädd att den nog inte utmärker sig på något speciellt sätt... Fast i och för sig, jag skulle tippa att jag kanske är den enda finlandssvenska bloggaren som skrivit om ordet fitta? ;)

4. Vad fick dig att börja blogga?
Det kändes logiskt för jag formulerar ofta händelser och tankar om vad jag läst eller upplevt i mitt huvud som ett brev jag skulle skriva åt någon. Konstigt, jag vet. Min kompis tyckte jag skulle blogga från Los Angeles när jag spenderade 10 veckor där men det hann jag inte med så satte igång först när jag kom hem. 
Jag har alltid älskat att skriva tills juri tog kål på all min kreativitet. Min blogg är därför också mitt försök att återuppliva min skrivanda. 


5. Vad skulle du vilja ändra i din blogg?
Jag tycker om den som den är. Men jag blir lätt uttråkad så kommer säkert att vilja ändra 
utseendet på den totalt så småningom. Annars skulle jag gärna ha mera tid att skriva i den!

Jag ger utmärkelsen vidare till Aida med Too many parties och Evis med Vill också. Jag känner ingendera utanför bloggvärlden!


Jag sätter ett blygsammare format i dag. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar