måndag 14 mars 2011

Femtitals hemmafru sökes!

De var inte så dumma dedär boysen när de hittade på den strålande "hemmafru-institutionen". Inte att undra på att de kämpar så hårt för att hålla den kvar. Jag menar, tänk att komma hem kl. 21.15 från jobbet och någon har handlat, tvättat och strukit dina kläder och lagat mat åt dig och dessutom färdigt hällt upp en cognac. Och du behöver inte ens betala henne lön för mödan! Lysande! Jag vill också ha en wifey straight from the 50s!


Det blev nästan en sport för mig att se hur länge jag kan klara mig utan att handla. Jag hade mycket roligare saker för mig under helgen och man klarar sig länge med havreflingor i skåpet. Men nu tvingade jag mig själv att gå via butiken på hemvägen för jag vet att det blir sent imorgon och på onsdag också.  


Bara ett par timmar jobb ännu, suck. Men åtminstone är fruktskålen full igen. Alltid nånting. By the way så känner jag mig jättelyckad att jag ids se det som en enorm bedrift att jag orkat handla en måndagkväll...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar