fredag 25 mars 2011

Mullvaden

Som en yrvaken mullvad plirade jag försiktigt mot solen när jag vågade krypa ut ur mitt hål i dag för första gången på nästan en vecka. Knappa sex timmar orkade jag på kontoret. Det var en bra start i alla fall. Och skönt att lite komma igång före nästa vecka och få lite syre. Men fy ase vad kallt det var därute!


Ikväll ska jag kura ihop mig här hemma och kanske ta kål på de sista kvarlevande bobborna med en liten cognac. Så att jag hoppeligen kan vika papperstranor imorgon. Och nu när jag äntligen orkar läsa ska jag ta itu med en ny bok. Älskar dendär känslan när man får ta i och vända på böckerna man har på hög för att välja vilken man ska börja läsa till nästa! 
Det var Dave Eggers som drog längsta strået idag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar