torsdag 31 mars 2011

Nuku pommiin!

Just så. När har detta månne hänt senast undrar jag? Att jag försovit mig rejält? Det är nog 10 år sen. Minst. Men i dag hände det. Tio timmars sömn blev det och jag hörde inte ens väckarklockan. Men eftersom jag inte missade något viktigt (antagligen hade inte mitt undermedvetna ens låtit mig sova i så fall) så säger jag bara hurra! 


Jag förbannade mig själv lite igår för någon med sömnsvårigheter borde knappast läsa om kvinnohandel det sista man gör innan man lägger sig, Men tydligen var jag så slut så det spelade ingen roll. Hurra igen! Tänk hur lycklig man blir av att kunna sova?! 


"No one looks back on their life and remembers the nights they got plenty of sleep." skiver Aida.  Så sant så sant. Men efter flera sömnlösa nätter är jag plenty nöjd i alla fall med sömnsaldot. Börjar se någorlunda normal ut igen. Det kallas inte för beauty sleep utan orsak. 



EDIT.  Jag undrar om jag sov så djupt att jag inte hörde grannarnas bebis skrika eller om även de fått sova inatt? Det är kanske inte helt läge att fråga... Just in case. Mamman börjar närma sig sammanbrottets rand tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar