lördag 14 september 2013

Konsternas natt

Innan vi gick på festen i torsdags så svängde vi via Spring street där största delen av Downtown Art Walk pågick. En massa folk och god feeling. 








Jag tyckte bara att det var en så cool barberare. 

Imorgon måste jag spraymåla min cykel turkos.
Fred tog mig till "LA:s hetaste galleri". Jag trodde han menade trendigaste. Men nej. Det var bokstavligen hetaste. Mamma mia. Det var som en kvav bastu. Centrumluften kändes som en sval havsbris i jämförelse när man kom ut igen.
Jag älskar att L.A. är en stad med så många väggmålningar. Massor. Överallt. 


Många konstnärer tog bokstavligen sin konst till gatan. 
Vi gissade att det inte skulle finnas mat på festen så vi gick via parkeringsplatsen där alla food trucks höll till. 
Matglad varelse väntar ivrigt på sweet potato fries och portobello sliders.

Alla tänkbara kök var representerade.
Det fanns t.o.m. en hummerfoodtruck.
Gulligaste trucken.


En gratis kram måste man ju ta emot.
Frida-dockan fick följa med oss hem. La amo. Nu sitter hon på mitt nattduksbord. 
Det är inte nådigt för hundar downtown.
Jag får mera "snuskhummer"- än "fräsch smoothie"-känsla...



Fred lärde mig att börja titta upp och jag upptäckte så många nya detaljer i Helsingfors stadsbild att jag sen dess aldrig slutat. I ett galleri tyckte jag att taket var det mest intressanta.

Så kan det löna sig att titta ner också.
Just det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar