tisdag 16 juli 2013

Riding in cars with boyz

Fred fick ett akut samtal och måste åka iväg till Hutaheitti (egentligen Burbank, fast ännu längre bort) för att hämta en kille som behövde någonstans att sova och annan assistans. Eftersom jag var downtown och hade lånat bilen en stund så hamnade jag med på färden. Och. Sen. Gjorde. Jag. Ingenting. Annat. Än. Åkte. Bil. I fyra timmar. I en och samma stad.

Jag satt med fötterna på fönsterbrädet och knäppte bilder med mobilen genom fönstret. Och nu när jag tittar på dem så känns plötsligt Los Angeles inte alls så stort. För herre gud på en åktur körde vi ju förbi typ varje landmärke som finns i denhär stan!

Det tog oss två och en halv timme att köra efter honom, men bara tjugo minuter att köra tillbaka. LA trafikens underbara nyckfullhet. Ajo, och det var nästan 40 grader varmt. 

Sunkiga och suckiga mobilbilder, men ändå, enjoy the ride! Jag gjorde det INTE.


Capitol Records-byggnaden



MacArthur Park (där bland annat tv-serien Shield spelades in).



Esa Saarinens förra hem.


Hollywood Little Red School House (Det är alltså en riktig skola, precis invid Hollywood Boulevard.)


Dolby Theatre. Hollywood är på riktigt så hemskt. Tycker synd om alla turister som enbart hänger här i tre dar. Det är som att åka till New York och bara se Times Square.


The Chinese Theatre. Enfaldiga jag hade inte fattat att det är en biosalong innan vi såg The Great Gatsby där. Jag trodde alltid att det var en RIKTIG teater. 


Downtown Los Angeles. When coming in from the Eastside.


Bryson-byggnaden från 1913 var när det begav sig ett av de lyxigaste våningshusen att bo i. MacArthur Park hette då Westlake Park och var ett fint villaområde på 20-talet. Nu är det inte riktigt så längre. Men det satsas hårt på att göra MacArthur Park tryggare och renare och man har också börjat bygga snofsiga lägenheter där. 


MacArthur Park, där även Casa Libre finns.


Den famösa Milk Shopen på Beverly.



Ingången till Universal Studios.


"Meet me at Third and Fairfax!" är den urpsrungliga Farmers Marketens slogan. Turisttätt ställe men jag har ändå kändisbongat någon där varje gång. ALLA går till denhär farmers marketen. Och West third street är en cool gata att strosa på. (På andra sidan Farmers Market finns The Grove. Mitt horrorställe. Det är en shoppingmall som ser ut som en riktig stad. "It's like being in Europe!" säger dom. No, it is not.


Entering NoHo Arts District (North Hollywood).

Ps. Min mobil kastar om fotona precis hur den vill. Så de är inte i ordning. Universal Studios är låååååånga vägar från Farmers Market. Bara så ni inte blir helt konfysa sen när ni kommer och hälsar på!

2 kommentarer:

  1. Vi behöver inte alls besöka Hollywood och Beverly för där har jag ren varit, men nog Farmers market och förstås alla andra dina favoriter. Tyvärr är jag värdelös på kändisar men du får gärna peka ut dem åt mig. Sen när jag kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I cannot WAIT tills ni kommer hit! :D KRAAAM!!!

      Radera