tisdag 23 juli 2013

En studie i turkosa

Nar jag cyklade hem idag tog jag en bild pa allt mintgront som kom i min vag. 

Ok, sa denhar ar fran i lordags men det ar min studie sa jag ville inkludera den. The rest is true.

Och sa leker vi att huset som skymtar bakom ar mintgront och inte bara gront for girafferna ar sa sota. (Denhar mannen borjade gora skulpturer av scrap metal pa sin gard bara for att han tyckte det var kul. Sen borjade folk fraga om de fick kopa av dem och nu har vi sett manga tradgardar prydas av hans djur!)

Var grannes bil. Samtidigt ser ni hur atervinning i LA gar till. Har man en mobel man inte gillar staller man bara ut den pa gatan. Nasta dag ar den borta. (Man far alltsa ta vad man vill ha, vi har fyndat manga mobler pa det sattet!)

Busshallplatserna i Culver City ar turkosa.
Very Venice.
Det var forresten har vi lamnade hela vart kreditkort som dricks...


Mintgron bajamaja. Jag efterlyser sadana till Flow.
Jag ar på riktigt fargblind men t.o.m. jag vet att skapbilen inte ar turkosa.  Tyckte bara att lokala Hakonen hade ett så skojigt namn. Jag ser framför mig raska kaliforniska flyttkillar i pastellfärgade tröjor och små shorts. Leende som Hangökex med bländvita tänder.






2 kommentarer: