torsdag 11 juli 2013

Har äntligen mjukLAndat!



Det tog mig några veckor att landa ordentligt. Faktiskt. Vintern och våren var jobbiga på många sätt och jag har gått igenom en ganska lång och privat utvecklingsprocess. Så jag var ganska trött när jag äntligen landade i Kalifornien. Förstås överlyckliga att äntligen få vara tillsammans, men två starka individer som bott för sig själva i några år; det tar också lite tid att anpassa sig till ett liv ihop igen. Och så har jag njutit, njutit och njutit. Cyklat och gått överallt. Hängt MASSOR med min man, även på hans arbetstid, han har ju ett lite annorlunda jobb så det har varit kul att få vara med om ALLT MÖJLIGT. Skrivit har jag också gjort, annat än blogg. Som ni hoppeligen får läsa nångång. Jag ville vara möjligast koncentrerad på DEN texten. Men så kom jag ihåg vad en mycket smart kvinna jag beundrar berättade för mig på Leros; ALL sorts skrivande föder mer skrivande. 

Jag tycker inte om att göra vad folk säger till mig. Så när kompisar och snarast min man bönar om att jag ska börja blogga igen så vill jag INTE göra det. (Jag är ett litet barn, jag vet.) Sen när ni slutade fråga, DÅ vill jag ju förstås blogga igen! 

Så Softy har (mjuk)landat i dubbel bemärkelse, i LA och här igen på bloggen! Great to be back!


Drinks på en takterass i centrum av LA före bion. (Som jag ska berätta mer om sen, det var inte vilken som helst föreställning nämligen.)

14 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka! Och roligt att höra att du landat där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jej! Vad glad jag blir att du hittat tillbaka hit! Roligt att vara tibax i bloggemenskapen! :)

      Radera
  2. Och vad gulliga ni ser ut! Ljuvligt härligt och jag vill hemskt gärna läsa på blogg också vad du pysslar med, så superbt att du mjuklandat. Kram. (Och Leros. Åh. Leros.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Leros, åch Leros... Får jag bjuda dig på en öl i Åbo i augusti?

      Radera
    2. Har aldrig sagt nej till en öl. Eller kanske en gång. Men inte den här. Bara det inte är när jag är i Vasa och undervisar eller annars är på nåt. Så när? Alltså hur länge ska jag vara törstig?

      Radera
    3. Förutom nån dag här och där i Helsingfors så är jag hela augusti i Kimito. Tänkte ta mig en avstickare till Åbo nåt tag. Vi kan ju höras! Sku vara så kul att se dig!

      Radera
  3. Ni är ljuvliga! Önskar att jag kunde få till det med ett improviserat takhäng med er båda. Eller åtminstone med dig. Stor kram, min sköna! Hoppas du får en fantastisk sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Takhäng i Helsingfors i augusti! Njut av den underbara och unika finska sommaren, kära vän!!!

      Radera
  4. Välkommen tillbaka, du har varit saknad (trots att vi inte känner varandra)! Ser mycket fram emot att få njuta av LA på distans framöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Vad kul! Det är ju det fina med bloggar, man lär känna varann utan att träffas IRL. Jag ser också fram emot att läsa bloggar igen, har missat MASSOR!

      Radera
  5. Hurra! Vad roligt det ska bli att följa med dig på andra sidan Atlanten! Njut av kärleken och ert gemensamma liv! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nora! Och jag ser fram emot att följa DITT nya liv också utomlands! LYCKA TILL! Kram

      Radera
  6. Vad glad man blir att läsa detta! Vi saknade dig i baksätet på bilen i garaget på midsommaren. Den Tredje i trion saknades för att lyckas lösa världens ALLA problem, Över en flaska hembryggt körsbärsvin. Kram och njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Tack, trion ska snart ha en summit och ta sig an världspolitiken! :) NJUUUT av finska sommaren! Kram

      Radera