torsdag 18 juli 2013

Frukost på sängen

Min nya Vitamix är en magisk apparat. Tyvärr är den inte så magisk att den kan göra smoothies utav ingenting... (Vi har inte handlat på år och dar.)

Men egentligen är jag bara nöjd. För arepas är min favoritfrukost! Arepas är ett kolombianskt majsbröd. (Men gjort på ett specialmajsmjöl från Colombia som förkokas, så don't try this with maizena.) Vi har alltid majsmjöl hemma och queso fresco får man nere i kvartersbutiken. Med lite himalayasalt på. Och riktigt, riktigt svart kaffe. Jag sku kunna äta detta och ingenting annat för resten av mitt liv. (Det blir ännu smaskigare med lite avocado på också, men det glömde Fred att köpa när han sprang ner till vår fruit lady. Ajabaja. Man får ALDRIG glömma att köpa avokado!)



Frukost är för övrigt den enda mat Fred gillar att laga. Arepas. Quesadillas. Gröt. Det är hans repertoir. Passar mig utmärkt för trots att jag här drabbats av nån mystisk morgonpigghet så är jag ingen morgonmänska i själen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar