fredag 19 juli 2013

Ord & Bild

Jag njuter av att gå på utställningar och gärna helt för mig själv. I dag gick vi på en "mixer" för the Mural Conservancy of Los Angeles som hölls på ett galleri på LaBrea. Eftersom Casa Libre är ett historiskt och skyddat landmärke så springer vi på en massa dylika events i hopp om att hitta donatorer för att renovera huset. Jag tycker om att följa med för man träffar alltid en massa spännande mänskor. Och idag upptäckte jag dessutom en ny konstnär; Deedee Cheriel. Jag fascinerades av hennes konst. Naturnära men moderna krafter blandat med indisk mystik och mytologi på ett nyfiket sätt.

När jag går på utställningar brukar jag fota det jag tycker om för att skriva närmare om det i min anteckningsbok när jag kommer hem. Ofta märker jag (och igen ikväll) att sist och slutligen har jag fotat mycker mera titlar på konstverk än själva verken. Ibland betyder ordet eller meningen noll för mig när jag kommer hem men kan ändå vara intressant för när jag har läst det första gången har det ju väckt nånting inom mig som jag velat minnas senare? Eller betyder bara orden i sig mer för mig än bilder?

Ikväll kändes det som om nästan varje tavla hade ett särskilt hemligt meddelande åt just mig. Hemligheter ska man naturligtvis inte berätta. Men jag kan berätta om ett annat namn på en grafik jag såg hos Sticky Rick. 

"Bloom Fully in All Your Glory (As if You'll Die by Midnight Tonight)"

Visst gör det ont när knoppar brister (det gör djävligt ont), men om de hinner vissna och dö innan de fått blomma ut så är det bara tragiskt. Lite smärta är ingenting att rädslas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar