torsdag 18 juli 2013

Sticky Rick

Häromdagen körde jag till Boyle Heights för att träffa Sticky Rick. (Jag vet, jag skrattade också när jag hörde det första gången.) Jag hade aldrig varit i East LA tidigare. Där fanns en massa häftiga väggmålningar så det var synd att jag var med bil för kunde inte fota... (Men med mobilen blir det inte bra bilder i alla fall, snaaaaart ska jag få min kamera tillbaka. Hang in there!)

Sticky Rick gör alla klistermärken, prints och schabloner för en massa street artists i L.A. Han jobbar också med olika community projects och det var den vägen jag träffade honom. Volontärarbete är jätteviktigt i LA så jag sa att jag gärna ville vara med på något hörn. (Ok. just nu gör jag ju volontärarbete hela tiden i princip, men jag tänkte att det är ett bra sätt att träffa nya mänskor på och göra något eget också.) Han sa att de behöver hjälp för att organisera El día de los muertos, jättestor happening i East LA. Jag sa I'm in. 




Sticky Rick's fru är också konstnär, Rosanna Esparza Ahrens. Hon gav mig en massa coola klistermärken hon gjort. Min dator kommer att bli så fin så fin!


Dethär trycket (serigraf) har Rosanna gjort med sin mamma. Där fanns så många intrikata detaljer att det är otroligt att varje färg har haft sin egen ram, t.o.m. nyanserna i vattnet i vasen. Habegär!



Väggar tapetserade med klistermärken.


"goeastlos" vann LA Weeklys pris för bästa Instagramkonto. Dethär är deras profilbild. Nu pryder den min dator. 


The man himself, Sticky Rick.


Kommer antagligen att få mardrömmar av dethär volontärandet...


Resultat från deras ungdomsworskhop. 


Sticker collab. Konstnärer skickar klistermärken till varandra, och fyller på med sin egen teckning innan de skickar vidare till nästa, det blir ett slags klistermärkescollage. 


Denhär har Zan (det är Rosannas tag) gjort för ett program som heter "She sk8ts" som lär tjejer att skejta. Jag gillar den lilla skejtaren där i hennes hår. Notera att ögonen är skateboards och rosetten hjul.


Sticker cabinet.


Deras hus pryddes av en Sand. Sand jobbar främst i East LA men jag har sett hennes väggmålningar över hela stan. Sand har själv varit till Casa Libre och hälsat på killarna och donerat ett par av sina konstverk till förmån för programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar