tisdag 23 juli 2013

På Abbot Kinney

Lycklig over att ha fatt min kamera tillbaka fotar jag hejvilt. Nyhetens behag kommer sakert att vara over inom en vecka. Men roligt att ha manga foton innan jag aker till Finland i overmorgon! Det blir harligt att komma hem men arligt talat sa kanns det ocksa som att det kommer lite snabbt pa. Kanner mig antligen ordentligt hemmastadd har och sa ser jag inte fram emot att bli och vanta pa visumarenden igen... Sa jag maste fa min Venicefix innan hemresan! Peppe, Magnus och Vidar gjorde mig sallskap och vi at lunch pa ett av mina favoritstallen pa Abbot Kinney. 

Jag stannade kvar efter att de akt for att kopa lite gavor och grejs till Finland. Och bara strosa runt och njuta. Fast jag ar ju snart tillbaka igen! 

Bilderna ar helt i oordning for Blogspot vagrar samarbeta men you get the picture(s). 


Ps. Fred glomde sitt kreditkort kvar pa en restaurang nere i Venice nar vi var ute och ata i veckan. Sa han korde den vagen hem for att hamta det. Han rakade se min cykel och hjalm lasta utanfor Gjelina. Nar jag kom tillbaka efter min cykel efter flera timmar pa stan undrade jag vad jag hade for lapp i hjalmen. Jag holl pa att skratta ihjal mig. Det stod "Never underestimate the predictability of a foodie." Fred brukar reta mig och saga att det finns aven andra restauranger an Gjelina pa Abbot Kinne, ganska manga faktiskt. Men what can I say, I'm a loyal customer!

Det blev svettigt och jag blev torstig. Jag valde en lemonad med vattenmelon. Eftersom vi ar i LA finns det naturligtvis helt osotade och sockerfria varianter.  Och med supersot vattenmelon i kan jag inte for mitt liv forsta varfor sockret behovs over huvudtaget?
The local Mad Hatter. 

Filminspelning. Always. Everywhere.
Jag alskar husen pa Abbot Kinney! Jag alskar ocksa enhorningsvargar!
Detta ar Gjelina. Det finns ingen skylt. Man maste bara veta att den finns har. (Gubben pa bilden var inte med pa var lunch.)

Jag ar lika fascinerad av brandbilar som Vidar. 
LA Man
Peppe kande jag fran bloggvarlden och diverse lunchtraffar. Kul att fa lara kanna Magnus och Vidar ocksa.
Man far (oftast) sa bra service har att om man nangang bara blir mediokert bemott kanner man sig helt fornarmad.
Jag tvingade Peppe att bestalla pizzan med zuccini blossoms sa att jag ocksa sku fa smaka...
Svamp och mera svamp. Pizza behover inte alltid ha ost. 
Detta ar lunch med tva instagrammare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar