onsdag 23 februari 2011

Make over

Mera foton ska de va, har jag fått höra. Nå, nu när jag äntligen kommit mig iväg till frissan så kanske jag t.o.m. täcks lägga upp någo bilder. 


Efter att ha gjort bort mig TVÅ gånger inför vår utrikesminister (som jag dessutom fanittar) hos min gamla frissa på Panama så måste jag byta.... (Det är en long story men den slutar med att jag säger "Respect!" åt Stubben...)
Nå nej, inte var det nu bara därför jag bytte. Skulle helt gärna ha sett hans smile i fortsättningen också trots skammen. Men jag ville gå till ett ställe där de använder ekologiska hårvårdsprodukter. Eftersom jag till 99 % använder ekologisk kosmetika (har nån gammal icke-ekokajal kvar att använda slut) så tyckte jag det var dags att göra det samma gällande mitt hår. Dessutom tycker jag man kan börja tänka på frisörerna som yrkesgrupp. De måste jobba med jättestarka kemikalier och ju fler kunder som vill ha något annat, desto lättare blir det för dem att övergå till hudvänligare medel. 


Jag gick till Impuls på Roban idag. Fjärilarna som de nångång haft i taket var borta, snyft. Men jag diggar feelisen på stället. Och jag beundrar Nina Björkmans feminina och ymniga klädstil. Roligt när någon vågar använda färg i vintern.


Fast idag var det inte Nina som klippte mig. Nöjd blev jag i alla fall. Framför allt med färgen. Med tanke på att det var Boyfriend som färgade mitt hår med henna senast så var det ju här definitivt en förbättring... (No offense, darling.)


Dethär var mitt trassel innan. (Syns det att jag inte klippt mig på ett halvt år..?)



In process. (Det är härlig vinkel där...)


Done!


Men alltså jag fattar inte hur ni vana bloggare gör?! Jag måste ta femtielva bilder för att få en jag kunde använda. Och inte för att jag var missnöjd med hur jag såg ut, utan för att få hela mig med. Ni är säkert bara skickligare fotografer... Till slut gav jag upp och testade grimaser i stället och hur mycket jag kan titta i kors.


Köpte också ett nytt schampoo och balsam att testa. De innehåller varken parabener eller sulfiter. Och förpackningarna var oemotståndliga.

Huj, det var en dyr dag idag...









2 kommentarer:

  1. Hah! Fina bilder Softy! Färgen är ljuvlig och så är också klippningen., looking good! Jag ska till frissan på lördag, äntligen... :) Låra

    SvaraRadera
  2. Tack Låra, darling! Du behöver ingen frissa, du är fabulös!

    SvaraRadera