onsdag 23 februari 2011

Kvällens reality tv-putki

American Idol och Finlands Top Chef.

Sjukt att tänka när man tittar på Steven Tyler att han är född samma år som min pappa...
Och varför har JLo sånt divarykte? Jag tycker hon verkar vara en sötnos. Men dehär 15-åringarnas röster! My God. I Finland kom en vuxen man vidare efter att ha sjungit Tao tao... I det skedet stängde jag av TV:n.

Har haft grym chokohimo de senaste dagarna. Måste äntligen åtgärda saken ikväll. Så fixade raw chokobullar som bara innehåller bra saker. Jag körde valnötter till ett mjöl i mixern och blandade i med sked kokosolja, honung och rå chokladpulver. Till slut rulla jag bollarna i kokosflingor. Det är häftigt med kokosoljan, den stelnar i kallt så när man låter bollarna svalna i kylen får de perfekt konsistens. Och det hela tar typ fem minuter. 

Jag utmanar alla som inte tror att raw food kan vara gott att smaka på dessa.




Jag tog fram mina "bakingredienser". Men till slut använde jag honung i dessa förkylningstider i stället för agave. Och jag skippa både dadlarna, vaniljen och pepparmyntan. De behövdes inte. 



Och här är slutresultatet. Inte så perfekt runda kanske, men det är ju smaken som räknas!




Och smaken var Nam!

2 kommentarer:

  1. oj mums! det du äter ser betydligt mer läckert ut än det jag brukar äta :)

    SvaraRadera
  2. Nå jo, jag måste tina upp mig på något sätt när jag kom hem. Choko är alltid en safe bet. :)

    SvaraRadera