onsdag 23 oktober 2013

Fotobomben, del 2: Bröllopet

Bröllopet hölls i Truckee, California. Vid Lake Tahoe. Det var som en liten rolig vilda västern-stad med tågskenor som delade byn mitt itu. 

Och bröllopet var romantiskt så det förslog. Middagen avnjöts uppe på bergstoppen under en stjärnklar himmel. Efterfesten hölls i en bar i källaren. Just passlig bröllopsbalans, både romantik och party!

Vi tog skidliften upp till bröllopsmottagningen. Jag var inte så avslappnad som jag ser ut.

Drinks väntade på toppen och det behövdes efter den nästan halvtimme långa linbanefärden. Jag lider av höjdskräck. Så jag tog två drinkar. (Men varför är jag inte rädd på vintern i skidliften? Helt som snön sku lindra fallet.)
Alla som satt i bord nr 13 hade varit med bruden eller brudgummen då någon olycka hänt. (Utom jag som bara var avec. Men jag är litet av en olycksfågel så jag passade bra in.) Fred surfade med Richard när han föll och hans surfbräde skar upp ett rejält hack i pannan på honom. Blodet forsade och alla omkring dem rusade snabbt upp ur vattnet medan de fick försöka ta sig i land ensamma så fort som möjligt. (Det finns hajar i the Bay Area.) Någon var med när Richard fick matförgiftning i Indien, en annan när Landon fick punktering på motorvägen. Ni fattar. Dåligt sällskap.
Richard & Landon.

Jag gillade färgtemat.

Jag lyckades inte fånga stjärnorna på bild. Men dom fanns där.



Det fanns enorma tallar överallt mitt på vägarna. Jag älskade dem. 




Jag fick Vilda Västern-vibbar av Truckee.



Fredlig konduktör. (Kollar ni noga så ser ni att han gör Peacetecknet.)

Fast living in Truckee, CA.




2 kommentarer:

  1. Ljuvliga spännande bilder, och vilket stämningsfullt bröllop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bröllopet var verkligen jättefint, i en otroligt vacker omgivning!

      Radera