söndag 13 oktober 2013

Dreams of Frida

Fred väckte mig i morse med frukost på sängen och utlyste Surprise Saturday. (Jag hade fått anvisningar tidigare om att reservera hela dagen men själva programmet var en överraskning.) Han hade skaffat biljetter till Latinamerikanska filmfestivalen i Hollywood och senare på kvällen såg vi ännu en pjäs på Frida Kahlo-teatern i Westlake. Väldigt stark pjäs. Det rev riktigt till i magen på sina ställen. Ugh. Kommer garanterat att drömma om Frida inatt. Men teatern var världens gulligaste! En ny upptäckt för mig och jag blev helt såld. Hela teaterhuset var pyntat med Fridas målningar, eller ja, teman från hennes målningar. Kopior naturligtvis. Bänkarna utanför är målade i olika färger och massor krukväxter och blommor överallt. Det ÄR Fridas teaterhus helt enkelt. Till och med hennes rullstol stod utanför dörren. Denhär staden har hur mycket som helst att erbjuda, I love it! Jag har så mycket kvar att utforska!

Och by the way, kommer dokumentären We Women Warriors emot er, se den! Den handlar om tre kolombianska kvinnor, alla ledare för olika indianstammar, och hur ursprungsbefolkningen blir lidande i konflikten (kriget) mellan FARC och armén. Mycket sevärd film.

http://wewomenwarriors.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar