fredag 16 mars 2012

Radar

Lyssnar som bäst på Radar som är Radio Vegas nya program som satsar på granskande journalistik. Deras två första sändningar tog upp väldigt viktiga teman. Lyssna via Arenan!


Idag handlar det bl.a. om kaffe och jag är också med och diskuterar och ger min "expert opinion" som kaffeälskande konsument. Det var jätteroligt att vara med och reportagen var intressanta att lyssna till. Och Lotta Staffans från Föreningen för etisk handel berättade att det nog lönar sig att satsa på rättvisemärkt om man vill konsumera mer etiskt. 


När jag i förväg klagade åt bästis att vad jag riktigt gått med på, jag har ju ingenting att säga, tillrättavisade hon mig och sa att det är så jäkla typiskt. Under hela sin journalistkarriär sa hon att hon aldrig hört en man säga att han ingenting har att säga medan kvinnor uttalar sig så om sig själva titt som tätt. Till och med när de doktorerat om ämnet i fråga. Message received.  Tänker hålla det i minne hädanefter. Min personliga åsikt är väl lika mycket värd som vem som helst annans?

4 kommentarer:

  1. Nä, det är den inte. Den är värd mer. För du är påläst och engagerad. Mycket mer värd än alla anonyma nätkommentatorers, i alla fall!

    SvaraRadera
  2. tack för att du var med! initierad, välformulerad, med skön självdistans. en sådan som vi vill ha med och som vi vill att lyssnar på programmet. det var du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Puva! Det där lever jag länge på! :)
      Det var skoj att vara med och det slutgiltiga programmet blev väldigt bra tycker jag!

      Radera