tisdag 20 mars 2012

Mark

Nu blev det sent igen men råkade se att Mark Levengood var med i Go'kväll och honom ville jag inte missa! Han är så varm och klok och mjuk men samtidigt lämpligt bitsk när situationen kräver det.
På tal om att finna mening i sitt liv så sa Mark att han tycker det är så synd att mänskor upplever sina liv som ett ekorrhjul. "Nu är det måndag igen", liksom. Som om varje måndag bara vore en exakt upprepning av den förra! Som om en vecka bara automatiskt avlöste den andra utan att något eller vi själva någonsin förändrades. Och han har ju helt rätt i det. Vi är inte slavar av våra liv. 
Jag ska också jobba lite hårdare på att utmana mig själv och mina perspektiv. 

4 kommentarer:

  1. Bra sagt av dig och Mark. Det är sannerligen sorgligt om man bara avverkar livet som en lång transportsträcka.

    SvaraRadera
  2. Mark är så klok !! Jag älskar hans böcker har varenda en ; ))

    SvaraRadera