torsdag 22 mars 2012

Drama queen

Ikväll har jag varit jag med på genomläsningen av en pjäs. Författarna behövde ta tid för att kolla längden på den. Och för att se vad som funkar, vad ej och få feedback. Vi var både skådisar och amatörer och fan vad det var roligt!!! Det var det roligaste jag gjort på länge faktiskt. Jag kan inte förklara hur vansinnigt lycklig jag blir av att få vara tillsammans med kreativa mänskor! Hänga på och leka lite wannabe-skådis. Åh!
(Dessutom trodde författarna efteråt att jag var proffsskådis. Jag blev så glad så jag ville ba pussa på dem!)


MEN, vägglöss utgjorde en central del av handlingen. Så gissa hur mycket det nu kliar i hårbottnet på mig?!

2 kommentarer:

  1. Bara för att du skrev vägglöss så började det klia. Och de lämnar väl dessutom efter sig såna där jobbiga röda bitmärken. Tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jep. Och röda prickar i lakanen som är deras blodiga avföring. Fräscht. Sånt lär man sig i dramatikens underbara värld. :)

      Radera