måndag 19 mars 2012

Jag är kär

I Göran Tunström. Det var ju väldigt otippat. Jag vet inte riktigt hur det gick till men Det sanna livet av Göran Tunström inspirerade mig så till den milda grad att jag gick och startade en egen bokblogg. Tanken är att det nog blir mera läsdagbok än djupgående analyser och recensioner. Men man får gärna titta in ändå!


http://softysval.blogspot.com/


Nu måste jag läsa Tunströms andra böcker också. Senast jag upplevde en lika häftig författarförälskelse var när jag läste Knausgård. Andra under de senaste åren har bl.a. varit Haruki Murakami, Jonathan Safran Foer, Sofi Oksanen, Eeva Kilpi (upptäckte henne på riktigt först för ett par år sen!), Sara Stridsberg, Siri Hustvedt och Liv Strömqvist. Älskar dendär känslan; Varför har jag inte läst hen tidigare?! (För att följas av tomheten när man plöjt igenom hela deras produktion...)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar