måndag 18 april 2011

This looks a bit like an elephant

Efter en kväll, natt och dag av att bara tala, tänka och uppröras över valresultatet så var det såååå skönt att få snacka Banksy, litteratur och andlighet över lite thai-mat. Det blir nog lättare att få fatt i sömnen nu.  


Och på tal om litteratur och Banksy. Dethär kom jag hemsläpande med i bagaget från L.A. It's a sickness...



Jag blev så glad att hitta Banksy-boken här i Venice. Personalen har typ läst alla böcker där, de säljer både nya och gamla böcker. Men du missar ingången lätt, den är så gott som osynlig bredvid en restaurang vars terass alltid är fullproppad. Så håll utkik efter denhär skylten nästa gång!


Jag älskar Venice beach! Det är så skönt bohemt, nedgånget och opretentiöst! (Sätter fler foton en annan gång.)





Jag är helt fascinerad av Banksy!



Jag har tidigare också satt foton på Banksyn på bloggen. Här är en ny vid PCH (Pacific Coast Highway) mellan Santa Monica och Malibu. Cute!

banksy-this-looks-a-bit-like-a-elephant-2


MOCA i L.A. har som bäst en utställning om street art där det också ingår några Banksyn. Boyfriend har årskort och skickade foton åt mig från telefonen men lovade gå snart på nytt med ordentlig kamera. Avis!


Mitt allra bästa bokfynd var dock denna från Santa Monicas Outdoor Antique & Collectible Market. I love it!




Och på tal om loppisfynd. Denhär fina väskan i mint condition hittade jag på ett loppis i Culver city för 5 dollar!



Och dehär solbrillorna som jag ska ha på vappen hittade jag på denhär "movie set-loppisen" på Venice Boulevard. Damn, det hann bli många loppisar på tre dar...






Dehär dörrarna tyckte jag var gulliga på MOCA. Fast de är inte Banksy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar