torsdag 5 maj 2011

Pastelldrömmar (i storlek 38)

Nu fasiken räcker det! Det har varit sjukdomar och persun och (andra) deppigheter och jetlag och en massa kalasheter hela tiden! NU ska träningen komma igång på allvar igen och vettiga matrytmer och frukost på morgnarna.


Detta insåg jag när vi var på kaffe med kompisen på Fleuriste en dag där de sålde helt underbara klänningar av Jasmin Santanen på rea. Då skulle jag ha kunnat slå till men sini när man för tillfället är en kanelbulle (glutenfri, men ändå) av modell större så går det icke. 


I stället fick jag njuta då lite av väninnans min (och tårar...) när hon insåg till vad jag skulle ha klänningen. Hehe... Varför har du inte berättat?! sa hon. Nå just för att det är så himla kul att få mysa lite extra varje gång av kompisarnas överraskade men glada miner när jag berättar sådär apropå...


Dethär kaffet var ca en månad sen. Och ingenting radikalt har ännu hänt visavi min träning. Idag påmindes jag igen när min "powersuit" spände i midjan i morse. Känner mig inte speciellt powerful...


Men hur som helst, nu ska det springas i Nickby och här i Rödbergen. Håll koll på mig, snälla, jag har så dålig självdisciplin!

7 kommentarer:

  1. Hallå! Det här inlägget saknar viktig information! Berätta genast!!!

    A) Vad var det du berättade för vännen?
    B) Var i Nickby springer du? Och när?

    Micaela - nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Haha! Ojdå, jag uttryckte mig visst lite otydligt. Jag menade liksom att DU inspirerade mig till ditt löpningsrapportsystem som jag tänkte efterapa. Har inte än så länge sprungit en enda gång i Nickby tyvärr. (Men det syns otydligt när jag länkar, alltså i data/internetsammanhang, till någon annans sida. Måste ändra lite mina inställningar där...)

    Ja, om vi säger såhär, det blir snart dags för mig att byta underrubriken till min blogg. Uttrycker jag mig tillräckligt kryptiskt då? ;)

    SvaraRadera
  3. Nåja! Det gläder mig att jag är en (för tillfället själv inaktiv) inspirationskälla!

    Och JÖSSES! Det låter fint det här med att byta underrubrik! Salighet!

    SvaraRadera
  4. Haha! Jag visste att en läckerbit som du snart skulle haffa och bli haffad av en riktig goding! I ordets alla betydelser. Ren det att han hade en hund som heter Monkey och älskar gummibjörnar - du har min välsignelse, för vad den nu är värd. Om du inte tar honom tar jag honom som bimake.

    SvaraRadera
  5. Fanfarer! Jätteroligt Softy!

    Kram, Ipu

    SvaraRadera
  6. Haha! Tack, kära ni! Jenny, din välsignelse betyder mycket faktiskt! ;) Och ja, han är en goding, en riktig gummibjörn!

    SvaraRadera