onsdag 11 maj 2011

Eurovisionsnörden rapporterar

För det första, den gode Paradise-Oskar gjorde alldeles fantastiskt väl ifrån sig igår kväll! Vilken självsäkerhet killen har! Jag blev glad också att han artikulerade bättre än tidigare så man förstod texten. Suveränt uppträdande! Och så gillade jag hans skjorta av återanvända material, tuff!


Men jag hann faktiskt bli lite nervös för man vet ju aldrig hur det går i eurovisionssammanhang hur proffsigt framförandet än är. Samtidigt är ju det just charmen med hela schlagerspektaklet.


Eva och Johan gjorde också ett bra jobb! Var just passligt småroliga utan att prata på för mycket. Eva (Det är baksidan som räknas) har bara typ mitt drömjobb sen barnaben.  (Ja, näst efter att då själv få stå på Eurovisionsscenen.) 


Jag tippade 8/10 rätt till final. Bommade på Georgien och Grekland som jag tyckte var alldeles förskräckliga. Även om jag faktiskt satt ett litet utropstecken efter Georgien i min egen lilla resultatlista jag förde för mig själv för jag gissade lite att den skulle gå vidare även om jag inte själv alls tyckte om den. Det hör liksom till att något chockbidrag alltid går till final. Jag tippade i stället på Norge som varit en av mina favoriter men hon sjöng tyvärr inte så bra igår.. Och så tippade jag på Turkiet. Bara för att de alltid går vidare...


Håll till godo med denhär lilla eurovisionsgodbiten denna soliga dag. En personlig favorit från 1995. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar