onsdag 4 maj 2011

Äntligen en god smaksatt yoghurt!

Äntligen en yoghurt som inte är för söt! Jag har köpt getmjölksvarianten tidigare eftersom jag undviker komjölk, men då och då går det an, helst ekologiskt i så fall. Och det är svårt att hitta bra snabba mellanmål i butiken. Speciellt sådana som är fria från mjölk och vete.

Sötad fruktyoghurt har jag aldrig tyckt om, de smakar bara socker och artificiellt. Men denhär var god! Och inte alls för söt! Nackdelen är förstås att den har lastats hit från Tyskland, men det kan jag leva med. Jag äter både bananer och gojibär också.



2 kommentarer:

  1. Bra att veta, den ska jag testa! De där valio yoghurtarna är så förbannat söta! Bläh!

    SvaraRadera
  2. Jo, lönar sig att smaka. Det var nami! Jag fattar inte varför t.ex. Valio då måst tråtta så förbaskat mycket socker i sina! Socker står typ först på ingredienslistan.

    SvaraRadera