torsdag 19 maj 2011

Himo på Lapplands guld

Och nej, jag tänker inte på ölen utan på hjortron! Vi tog en drink på A21 igår (granatäppel martini är väl ganska detox, eller hur?) och kompisen tog en intressant drink med bl.a. hjortron och svartpeppar. Jag vaknade i morse med ett grymt begär efter hjortron men hade inga i frysen mer tyvärr så det blev de sedvanliga blåbären i smoothien i stället.


Min svågers mamma, systra mins svärmor, brukar skicka ett enormt lass med hjorton från Lappland varje år av vilket jag också får min beskärda del så på hösten och vintern brukar jag ha hjorton i gröten. Supergott!


I brist på riktiga hjortron satte jag på mig dethär urgulliga halsbandet idag som jag också har fått av min svågers mamma. Fast jag blir bara mer sugen på bondost med hjortronsylt varje gång jag ser mig i spegeln...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar