måndag 10 mars 2014

Lördag & söndag & äkta mat


På lördagen var vi ute och äta middag tillsammans med Peppe och två extremt krabulantiska män. Jag sa åt Peppe att februari av någon anledning var en kass läsmånad för mig. Jag läste knappt alls. Och att jag märker hur viktigt läsandet är för mitt skrivande. Så fort jag kom igång igen med att läsa löpte mitt skrivande också genast mycket bättre. 

Så jag hade sett fram emot att tillbringa hela gårdagen på stranden med Riikka Pelos fantastiska roman Jokapäivänen elämämme medan Fred var på en Lakers match. I stället låg jag hela dagen till sängs med mina lovely menskramper. Och ps. det var 32 grader varmt ute. Totalt bortkastad dag. 


Vi åt middag på fantastiska Sage Organic Vegan Bistro i Culver city.

Magnus beställde veganpizza och vi talade om hur mycket mindre man orkar äta när maten är tillräckligt näringstät. Jag har normalt inga problem att käka en hel pizza för mig själv. Men på Sage kan jag äta en liten slice, högst två, och sen är jag proppmätt. Kroppen vet när den fått tillräckligt med näring när maten är fullspäckad med good stuff och inte en massa konstiga ingredienser den inte känner igen. 


Lite betär krabbismat. Magnus försökte beställa en Coke men det närmaste de hade var Kombucha. 


4 kommentarer:

  1. Håller så med dig angående näringstät mat och mättnad. Har verkligen märkt det nu när jag kör en lite intensivare raw food period. Hehehe, mitt ex konstaterade också ivrigt här om dagen att han ska börja köra med kombucha istället för cokis i krapula. Kanske man själv skulle måsta pröva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag tror att kroppen nog tackar en om man kör med kombucha hellre än Coke... ;) Och ps. Sen undrar folk hur man kan hållas mätt på raw food?! Dom sku bara veta! :)

      Radera
  2. TACK för sällskapet! Nästa brunch intar vi på Sage.

    SvaraRadera