torsdag 23 februari 2012

Sessan

Jag är ingen stor royalist precis. Men inte heller så värst anti. Trots att det känns väldigt förlegat med kungahus följer jag nog gärna med "prinsessmodet". Och jag satt och grät framför tv:n när Daniel höll sitt tal för Victoria. Åh, det var så fint. 
Hursomhelst, babynyheter kan väl ingen motstå. Och ja, Daniel fick mig tårögd igen. Jag tyckte lite synd om honom som fick dra på sig kostym och slips tre timmar efter förlossningen... Men är man prins så är man. Fin är han i alla fall, prinsen.


http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2012/02/1500055/liikuttunut-prinssi-daniel-aivan-ihana-prinsessa

6 kommentarer:

  1. Jamenvisst! Jag tycker det är charmigt med kungligheter. Föråldrat - javisst, men det kommer ju att få ett slut så småningom så lika bra att njuta av det så länge det varar. Dessutom är Victoria min favoritprinsessa. T.o.m min mest antirojalistiska vän måste medge att hon gillar Victoria. Och Daniel är jag nästan ännu mer förtjust i! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Daniel är ljuvlig! Och Victoria är också absolut min favoritprinsessa! :) Hon verkar vara en så fin person!

      Radera
  2. Jag tycker monarkin kunde få dö åldersdöden med Karl Gustaf. Men Vickan kunde jag ha till kompis. Hon verkar supertrevlig, klok och varm och bra på alla sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag undrar nog om det nånsin blir drottning av lill-prinsessan..? Knappast säger jag.

      Radera
  3. Jag förhåller mig ungefär likadant till kungahuset, men Viktoria (och Daniel) verkar vara så symppis typer så jag blev riktigt ivrig över hela babyhändelsen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de är fina och en rolig händelse är det ju. Men att det ska vara någon sorts kanonsalutation även i Finland tycker jag är att ta lite i... Och hela namnhysterin fick mig lite stressad också. Estelle är ett fint namn i alla fall för vilken tös som helst tycker lilla jag!

      Radera