måndag 13 februari 2012

Ny kula

Jag strävar efter att leva ganska hälsosamt. Men i medlet av januari kom jag in på ett mystiskt sidospår. Jag skyller på kylan, för jag upplevde helt samma sak förra januari. Har bara druckit kaffe på morgonen, ätit oregelbundet lunch och skippat träningen. Min morgonyogatimme avslutades vilket deprimerade mig ytterligare. Men nu tar jag mig själv i kragen och gör omstart för år 2012. I morse åt jag ordentlig brekkare med naturell soyayoghurt, frön, nötter och gojibär. Jag känner redan nu att jag kommer att ha energi att träna ikväll.

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken glädje och lättnad att märka att jag inte är den enda. Jag, som inte ens är så förtjust i socker, har vridit i mig godis, bulle och bröd som tokig i en månad. Jag försöker också skärpa mig nu, eller försöker och försöker, jag måste skärpa mig nu! Nickby-Micaela oinloggad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå puh vad skönt att jag inte är den enda som levat dålighetsliv i januari! Jag äter inte heller vitt socker eller mjöl egentligen men igår på gudsonens kalas märkte jag att jag ätit helt för mycket socker i januari, jag vred i mig både glass, skumgodis och choklad helt ledigt. Normalt skulle jag ha börjat må illa av sockerchocken direkt, nu var det inga problem... Hjälp!

      Radera
  2. Alla hamnar i en svacka ibland... min träningsvacka har varat i ett halvår ren...hmm, eller ska jag vara ärlig så ligger träningsivern på samma ohemula nivå som alltid, har bara haft några undantagstoppar de senaste åren. Hördudududu! Har jag inte varnat dig tillräckligt om sojan? Eller har du varit för upptagen med Haavisto för att ta notis? Läs min blogpost (och länkar) "Woman, stay away from that soy". Du får nog hitta subsitut till sojajogurten. Vad bra att jag fått nys om kefir-frön, snart kan vi laga kefirjogurt på kokosmjölk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag visste att du skulle kommentera det! :) Saknar verkligen kokos- och mandelyoghurten som man fick köpa i USA. Du måst berätta mer sen om kefiren! Kram

      Radera