fredag 4 november 2011

"I hate how much I love these boots!"

De tittade på mig genom skyltfönstret. Mitt hjärta hoppade över ett slag. Där stod de, de perfekta vinterstövlarna jag letat så länge efter! Jag steg in i butiken, stövlarna var i precis min storlek; 37 1/2! Kismet! Lädret var mjukt som smör och de satt som gjutna på mina fötter. Färgen som en latte med en extra shot espresso. Jag var så störtförälskad att jag i mitt lyckorus inte ens kollade på priset före jag kom till kassan. 395 euro. 

En del av mitt hjärta kommer alltid att slå för er...

4 kommentarer:

  1. Har du någon sjuklig gammal släkting som du diskret kan mörda eller försnilla lite kosing av? Alltså brott är ju visserligen brott, men skor är alltid skor.

    SvaraRadera
  2. Går de att köpa till billigare pris på nätet någonstans? Om du redan vet att de sitter som gjutna, liksom.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag det: meddela hela familjen att de är det enda du önskar dig i julklapp. Eventuellt med eget bidrag. Kan man göra så? Eller önskar du dig något annat också?

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka fina råd jag har fått! Tack! Jag är lite för blödig för mord, t.o.m. för skor, men annars tror jag jag ska köra en kombination av de tre övriga råden! Ni är bäst!

    SvaraRadera