tisdag 8 november 2011

Happy, happy!

Min kompis Marika har gjort ett jättebra program för Familjeliv om skilsmässor, lyckliga sådana. 


Ni hittar programmet här! Lyssna, lyssna!


Maria Sveland talade om vissa nyckellåtar hon lyssnade på när hon flyttade ut och som hon därför nu förknippar med frihet. Jag känner så väl igen den känslan. (Fast jag täcks inte berätta vilken låt som för mig symboliserar min första fria singeltid... Ok. Det är Poker Face. Jag vet.)
Men jag kände också igen mig själv i så många andra saker hon sa. Därför känner jag mig också mycket inspirerad av "hennes" låt. 


Jag har inte själv ännu läst Happy, happy men har den på min lista. Men jag behöver inte läsa den för att veta att jag blev så himla glad att det gjordes ett program om skilsmässor med en annorlunda infallsvinkel, den om hur en skilsmässa kan innebära en enorm lycka, och inte alltid enbart ett misslyckande som normalt är den stämpel man så gärna vill ge oss frånskilda. 


En skilsmässa är en fruktansvärt tung och jobbig process att genomgå, samtidigt som man också kan känna sig så otroligt lycklig på samma gång! Och senast när man gått igenom den jobbigaste perioden står man där och känner sig som världens vinnare på toppen av Mt. Everest! 


Att skilja mig från min ex-man var det bästa beslut jag fattat någonsin. Och allt det som gjort mig lyckligast i mitt liv har skett efter min skilsmässa, saker som aldrig hade hänt om jag fortfarande varit kvar i mitt tidigare förhållande. Det vet jag med säkerhet. Så jag ångrar ingenting och är bara happy, happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar