torsdag 17 november 2011

Check ups i kubik

Så ville det ju sig inte bättre än att jag igen i morse vaknade med ett inflammerat öga. Jag är lite dålig på att gå till läkare så när jag bokade tid till ögonläkaren passade jag samtidigt på att boka tid till min sköldkörtelläkare för nästa check, ögonläkaren också för syncheck och till gynekologen. 
Samtidigt påminde de mig på läkarstationen om att det finns remiss åt mig sen ett halvår tillbaka för mammografi (har obehag att gå, jag vet att det är jättedumt) och hjärtfilm och ett par andra labbgrejer jag skippade när jag senast gick på blodprov för att det skulle ha tagit ett par timmar. (Jag vet, jag är som ett litet barn när det gäller läkare.) Så nu måste jag gå på det också. Sen när det var gjort tänkte jag att jag lika bra kan fortsätta i samma anda och ringde till nästa läkarstation och bokade tid till tandläkaren och till tandhygienisten för putsning. 


Pust. De närmaste veckorna kommer jag bara att bli påtad av en massa olika läkare. Huj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar