söndag 7 augusti 2011

Nostalgitripp

Reality Bites visas på TV ikväll. Jag kan inte ens förklara hur starkt jag förknippar mina tonår med den filmen. Ethan Hawke var min gud. Soundtracket funkar fortfarande, förutom de låtar Ethan sjunger, stackaren. Dem klarade man enbart av som förälskad tonåring.




Ingen film kan dock mäta sig med Singles. Grunge i ett nötskal. De minuter där Eddie Vedder syntes i filmen var totalt sönderspolade på min videokassett. (Ni får googla det.)


Vi drömde verkligen om att förändra världen och vad hände?! Suck, jag känner mig gammal... Och man vet att man verkligen är gammal då det som man hade på sig på Lepakko (ni får googla det också) igen syns i gatumodet. Doc Martens, svarta leggings och pappas flanellskjorta...







Planen var så klart att flytta till Seattle, helst till denna byggnad. Åååh, kids...

2 kommentarer:

  1. Reality Bites är verkligen vår ungdom i ett nötskal, bästa bästis! Men du har ack så fel på en punkt: VISST förändrade vi världen! Vi hade drömmar och blev de vi blev. Världen hade inte varit sig lik utan oss. Vi förändrade den på vårt sätt.

    SvaraRadera
  2. Jag svarade redan på detta från Hamnholmen, men tydligen gick det inte igenom.
    Jag blev helt rörd av din kommentar! Du har helt rätt kära vän! Jag betedde mig bara som en bitter gammal hagga då jag skrev inlägget. Dessutom är vi ju inte klara än med att förändra världen! ;)

    SvaraRadera