torsdag 11 augusti 2011

Distansjobb

Efter den totalt misslyckade helgen tyckte jag att jag var värd lite värdefull lande-time, så flyttade halva mitt kontor till holmen och tänkte passa på och jobba därifrån ett par dagar. Dessutom var systra min ensam på holmen med två ungar och tyckte det var lite kusligt på nätterna att stiga upp ensam till nattmatandet. 
Nu lyckades min plan inte sådär himla bra för nätet är ju så långsamt på holmen att det tog ca 22 minuter att skicka ett mail vilket inte blir sådär grymt effektiv arbetstid. Så nu sitter jag på Villa Lande i Kimito och jobbar. Allt gick strålande men plötsligt funkar inte min arbetsmail alls. Ringer min dataguru som har "städat" lite i servern. Tydligen har han av misstag städat bort hela min 'account'! Alltså suck. Jag var nog hur som helst på väg hem i alla fall ikväll men hade inte tänkt gå till kontoret imorgon, men nu måste jag dit i alla fall för att få dethär problemet löst.


Dethär med distansarbete verkar inte fungera så jättebra tycker jag. Däremot hann jag ju få lite kvalitetstid med systra min och systerbarn i stället. Men det känns nog i luften att sommaren tyvärr är slut. Kanske jag bara måste ta skeden i vacker hand och acceptera faktum; back to the office it is...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar