onsdag 24 augusti 2011

Ett stressmoment mindre

Jag har hittat ett nytt kontor! Flytt om en månad. Huh, vad skönt! Det betyder att jag inte måste bo bland tusen mappar och flyttlådor och printrar hemma i ett par månader som jag fruktat i mina värsta stunder. lIbland märker man först efteråt att man stressat över något. Nu när jag har detta på det torra märker jag hur mycket jag har haft kontorsstressen i bakhuvudet hela tiden.
Sen får man se hur länge jag blir där. Men realistiskt sett behöver jag nog ett kontor i Helsingfors ännu ett år framåt så jag är glad att jag hittat ett nytt rum på eminenta Bulevarden. Min fina vy över Domkyrkan och Uspenski-katedralen förbyts till Johanneskyrkan och det är inte fy skam det heller! Trots det kommer jag nog lite att sakna att följa med hur årstiderna förändrat himlen, molnen och färgerna kring vår pärla... Men vem vet? Kanske jag får uppleva helt nya förnimmelser av vår stad på dethär sättet?


Klart att en flytt kräver extra tid och energi, men lite miljöombyte gör ju alltid gott! Även om det bara handlar om ett par kvarter. 


Det var nog egentligen ändå en bra sak att jag måste byta kontor nu ännu före den stora flytten. Det är bra liksom med en extra genomgång av pappershelvetet redan nu. Jo, det blir nog riktigt bra dethär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar