måndag 17 februari 2014

Unlimited mimosas


Brunch hör till de bästa sakerna här i livet. Jag får aldrig nog av brunch. Lägg till ett par mimosas och fina typer samt en sol. Man blir ju lyrisk av mindre. Brunch är liksom antingen en lovande början eller en skön avrundning på ett veckoslut. Eller bådadera. Många för mig viktiga vänskapsband har skapats under bruncher. Världar har förbättrats, vendettor har planerats under bruncher. Kärleksrelationer har bekräftats. 

Förra helgen hade vi min fina kompis Lena och hennes man Kha på besök från Australien. Vi hann med ganska mycket på bara fyra dagar innan stackrarna måste flyga vidare till Bahamas.  Men som tur tog vi oss också tid för både långsam frukost hemma och brunch på stan tillsammans med några andra fina typer. Man måste alltid ha tid för brunch. 

Det fanns tidigare en restaurang i Meatpacking i New York som hette Nero. De hade också unlimited mimosas eller bloody marys på brunchmenyn (unlimited och unlimited, man dricker ju sällan fler än två i alla fall men jag gillar tanken att jag i princip kan bli serverad så många jag vill!)  och vi älskade stället. Det var ett måste att gå dit varje gång vi var i New York. En gång var vi där två gånger under samma helg och våra vänner som själva tidigare bott på Manhattan (och ursprungeligen introducerade mig till stället) tyckte vi var helt tokiga. Det finns också andra brunchställen i Nyki, vet ni? Men nu när jag var där i november hade Nero stängt sitt mimosaflöde för gott. Jag var så besviken. 
Första morgonen tillbaka i LA efter New York-resan serverade Fred mig i stället frukost på sängen med en tillbringare mimosa för att kompensera för min uteblivna mimosabrunch i NY. Here's your unlimited mimosas, sa han innan han själv gick på jobb. Och jag fick en ganska rolig dag för mig själv. 


Brunch i Culver city förra söndagen. 
Brunch i Venice idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar