tisdag 17 april 2012

Hemma

Läste mitt tidigare inlägg och insåg att jag skrivit "hos oss" och "här" i stället för "där" och "hos Fred". Jag börjar tydligen identifiera L.A. som "hemma", eller åtminstone ett annat hemma. Det känns bra. Jag tror att det är bra att denhär flyttningsprocessen fått och får ta sin tid. För varje resa jag gör till Kalifornien så känns flytten igen lite närmare och verkligare, men samtidigt också mer naturlig och efterlängtad. 
Fastän beslutet fattades redan för länge sedan så är det bra att det fått mogna i fred och fastna ordentligt i själ och hjärta. För nu känner jag att jag är redo för nästa äventyr i livet, trots att jag kommer att sakna Helsingfors och alla mina kära personer här helt fruktansvärt mycket! Men det blir nog bra. Det känns bra. 
Det är en bra tanke att gå och lägga sig med. Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar