fredag 27 april 2012

Dags att ge upp nu?

Den magiska fredagsgränsen för när hjärnan bara ger upp börjar närma sig... Idag tyvärr minst en halv timme för tidigt. Jag tror att min koncentration blev kvar och fortsatte att fira vapp på åttonde våningen där kontoret bjöd på Vappenlunch. Jag förstår henne, där fanns både serpentiner och ballonger. Men inte så mycket jag kunde äta. Korv - nej tack, superduperultramajonnäsig potatissallad - urk, chips - visst, men helst inte till lunch. (Slängde dock i mig några så jag inte skulle svimma). I stället drack jag vichy och sake som japanerna bjöd på. (En annan ytlänning hämtade tequila. Vem har påstått att det bara är finländare som super?!)

Vid närmare eftertanke är det nog inte så konstigt att hjärnan min trampar vatten. Jag menar sake. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar