måndag 24 oktober 2011

Simonetta, mi manchi!

Förutom olivoljan och det billiga vinet kunde jag gärna även ha importerat hem Simonetta från Toscana. Simonetta kom till villan typ fem-tiden med ett par hjälpredor. Serverade cocktails med tilltugg klockan sex i väntan på middagen (primi, secondi & dolci) som serverades 8-9-tiden. Giulio försåg oss med vin och sin egen olivolja. Efter maten städade de undan i köket. Nästan varje dag. 
Vi hade först utlovats en viss Matteo som vår kock, döm om vår (min?) besvikelse när vi sen också fick Simonetta. Simonetta var nog bra. Men dethär med att äta pasta som förrätt är lite överdrivet enligt mig... 


(Och före ni börjar himla med ögonen åt den överdrivna lyxen, för 13 pers blev det faktiskt förmånligare än att gå ut och äta.)


Just nu skulle jag gärna ha en Simonetta som kunde komma hem till mig och både laga mat och städa. Orkar inte laga mat. Orkar ännu mindre städa. Och minst av allt orkar jag gå till butiken. Ja, och inte skulle det vara dumt med en cocktail heller. Simonetta, dove sei?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar