torsdag 20 oktober 2011

Sideways

Jag träffade systra min och mina godingar till systerbarn ikväll. Sushi och prosecco med systersnack till är inte illa en torsdagkväll. 
Systra min lånade Sideways på DVD som jag tänkte titta på ikväll och drömma mig tillbaka till wine country. Jag hade just tidigare berättat åt min syster om vingården Kalyra där vi lämnade vinet odrucket för personalen var så snorkig. (Det enda stället där vi fick dålig service.) Sen kommer jag hem, sätter på pyjamas och filmen och 30 minuter in i filmen berättar Sandra Oh att hon jobbar på Kalyra. 
Undrar om det är filmen som gjort personalen där hög i korken? (Där var faktiskt fullt med folk, vi trodde det var för att de gör gott vin.)

Hursomhelst, jag kunde inte se filmen till slut för jag insåg att man inte kan njuta av den till 100 % utan ett glas pinot noir i handen.

EDIT. Jag borde ha satt dvd:n "sideways"...



2 kommentarer:

  1. Bästis to the rescue: lovar dricka pinoit noir med dig och se filmen. Är lycklig ägare till en egen kopia av "Sideways". Eller tja, lycklig ägare till en man som äger den.

    SvaraRadera
  2. Yesss! Film- + pinot-dejt till nästa! Först Morgen dock. Kram

    SvaraRadera