söndag 23 oktober 2011

Kaffemonstret

Jag trivs bra på mitt nya kontor men kaffet är alldeles fruktansvärt! Och eftersom jag inte kommit hem före kl. 21 en enda dag under hela veckan så hann jag aldrig köpa nya kaffebönor och hemma hade jag bara pulverkaffe kvar. Fattar ni vilken vecka jag haft, va, VA?! Som tur har man vänner på bra ställen, vänner som jobbar precis bredvid Kaffa och vänner som dessutom orkar köpa kaffebönor åt en på hemvägen så att mitt veckoslut var räddat. Är redan på min andra cappuccino idag och min andra espresso och börjar känna mig ganska hyper. Men lycklig, mycket lycklig.


Jag försöker enbart köpa ekologiskt och rättvisemärkt kaffe (liksom också te, bananer och choklad som lär ska vara de fyra produkter man åtminstone borde köpa "rättvist".) Men Kaffas Go'morron blandning är så god! Och jag understöder också gärna ett litet lokalt företag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar