onsdag 12 september 2012

Tid & tacksamhet

Jag var först skitförbannad när de ringde från en kurir och sa att de kommer med en leverans till mig mellan klockan 16 och klockan 21 idag. En tidsgaffel på fem timmar. I lilla Helsingfors. På riktigt?! Ska JAG tvingas sitta hemma och vänta när jag har TUSEN andra saker jag borde göra och vill göra?! Men nu när jag sitter snällt hemma och väntar känner jag bara tacksamhet. För det är ganska skönt att "ha lov" att vara hemma. (Medan man är frisk. Att vara sjuk hemma är ju inget kul alls. Det har jag fanimig fått nog av på sistone.) Och tydligen var lite tid allt som behövdes för att jag skulle återvända hit till min älskade blogg. Så tack Uudenmaan Kuljetus! 

På hemvägen upptäckte jag att Susanna Majuri ställer ut på Galleri Heino på Nylandsgatan! Jag gillade jättemycket hennes utställning på Fotografiska museet och har också gillat hennes andra arbeten. (Bl.a. omslaget till PMMP:s skiva!) En gång kom hon in på Kippo samtidigt som jag. Jag ville säga att jag beundrade henne men blygdes först. Men så tänkte jag vad fan och tackade henne för utställningen. Hon blev glad och förvånad och sa att hon inte hade någon aning om att hon kunde bli igenkänd! Sen öppnade hon sin portfölj och visade mig nya fotografier som skulle ställas ut i Paris dit hon var på väg samma dag. Då var jag ganska tacksam att jag vågade öppna mun! 

Nu har jag gett mig själv lov att bara sitta i soffan och läsa i ett par timmar. Jag nästan hoppas att kuriren inte dyker upp innan dess för sen måste jag vara produktiv igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar